onsdag, september 02, 2009

Ugnsfalu


4 portioner

Du behöver:

800 gram falukorv
½ st purjolök
1 st liten gul lök
1 dl crème fraiche lätt
½ dl senap
½ dl ketchup
½ dl bostongurka
1 knippe persilja
2 dl riven ost

Gör så här:

Sätt ugnen på 200 grader. Skär ett snitt på korven och lägg den i en ugnssäker form. Skölj purjolöken och skala löken. Hacka lökarna och persiljan. Blanda crème fraiche, senap, ketchup, bostongurka och persilja. Fyll korven med löken och häll sedan över crème fraiche-blandningen. Strö över osten. Sätt in formen mitt i ugnen ca 30 minuter tills den fått fin färg. Servera med potatismos och grönsaker.

5 kommentarer:

  1. Åh, vad gott det låter. Det måste jag prova. Även Fattiga riddare som du har skrivit om.
    Ha det gott
    Kram
    Leila

    SvaraRadera
  2. Det var jättegott! Barnen tyckte om det också! Fattiga riddarna är enkel och samtidigt lite lyxigt. =)
    Sköt om dig!
    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt läcker header du har!
    Ugnsfalu är smarrigt värre det :)

    SvaraRadera
  4. Det låter gott!
    Hemgjort potatismos till...?
    Potatismos gjord på mandelpotatis det är en höjdare.
    Men var är kameran?:)
    Många goda recept.
    Tack för titten!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  5. Tack för din kommentar Helena! Det var jättegott! =)

    Tack för ditt besök hos mig Ingrid. Gärna med hemlagad potatismos! Inget annat för min del! Har ett recept här på min blogg på min pappas potatismos, tycker hans är bäst. =) Har aldrig testat mandelpotatis, men det ska jag nog göra!
    Kameran var inte hos mig då. Barnen hade den då de var ute. De tycker min är mer spännande en deras enkla! =) Sen glömde jag det hela med att ta kort - lite slarvigt kan tyckas. =)

    SvaraRadera

 

Recept a'la Matmor Template by Ipietoon Cute Blog Design